September 8, 2016 clubicc

Амралт дуусаад ажилдаа эргэн ороход мэдэхэд илүүдэхгүй 9 зөвлөгөө

back-to-work-blues

Өчнөөн өдөр үд болтол унтаж, дуртай кино сериалуудаа ар араас нь үзэж амралт зугаалганд явж агаарт сайхан хэвтлээ. Дуртай юмаа хийгээд жаргаж байтал нэг л өдөр ажилдаа буцаж орох цаг болсон гэдэг ухаарал толгой дээр тоосго унаж буй мэт л ирнэ. Тэгэхээр амралтаас ажилд шилжих мөчийг хэн ч хүсэн хүлээдэггүй ч зугтах бас арга байхгүй юм даа. Доорхи есөн зөвлөгөө танд  ажлын хэмнэлдээ төвөггүй ороход туслах болно. 

1.Ажлын орчноо цэгцэл.

Ширээн дээр овоорсон бичиг баримт, уншиж хариулах и-мэйлүүд таныг угтаж авах нь тодорхой. Эдгээр ажлуудаа тэр даруйд нь бариж аваад хэдэн минут зарцуулаад янзалчихсан нь дээр. Дараа амжуулна гэж бодоод хойшлуулаад байвал долоо хоногийн эцэст хийгдээгүй байж л байх магадлал тун өндөр.

2. Календариа нягтлан шалга.

Олон хоног амарсан тул ажил дээр яг юу болж байгаа талаар толгойгоо сэргээх хэрэгтэй байх. Ойрын хэд хоногт ямар уулзалтууд байна, дуусах хүгацаа нь дөхсөн ажил төслүүд болон өөр анхаарах зүйлс юу байна гэх зэргийг ажлын календариасаа хар. Ингэснээр та ирэх өдрүүдэд бэлтгэлтэй байх бөгөөд харилцагчтай уулзах уулзалтанд бэлтгэлтэй, тайлангаа ч цагт нь өгч чадна.

3. Имэйлээ цаг тооллын дарааллаар битгий унш.

Имэйлийг ирсэн огноогоор нь унших биш сэдвээр нь эсвэл бичсэн хүнээр нь ангилж уншвал дээр. Яагаад гэвэл таныг байхгүй хооронд юу болсныг мэдэх нь хэзээ болсон гэдгээс хамаагүй хэрэгтэй байх болов уу. Ингэснээр хуучирсан мэдээлэл агуулсан хэрэггүй болсон имэйлүүдийг устгахад амар бас хурдан болдог.

4. Хийх ажлуудаа чухал эсэхээр нь эрэмбэл.

Та амрах үеэр тань ирсэн имэйлүүд, захиа мэссэжүүдийг шалгаж дуусаад амрахаасаа өмнө юу юун дээр ажиллаж байснаа бүгдийг нь санана. Толгойндоо орсон эхний ажлаа барьж авч хийхийн оронд аль нь илүү чухал вэ гэдгийг эхлээд бод. Амралтаа авахаас өмнө ямар төслүүд дээр ажиллаж байсан бэ? Ажилдаа орсон эхний өдөр амжуулах хамгийн чухал 5 зүйлс юу вэ?

5. Нэг зэрэг олон юм хийхгүй байх.

Амарч алдсан хугацаагаа нөхөхийн тулд нэгэн зэрэг гурав дөрвөн юман дээр ажиллаж эхэлмээр санагдах байх. Гэвч ингэх нь үр дүнтэй шийдэл биш байдаг. Та зүгээр л өөрийгөө стрессдүүлж будилуулж орхино! Тэгсний оронд сайтар төвлөрөөд нэг удаад нэг л ажил/даалгавар амжуулахыг хичээ. Дөнгөж сайхан амарч ирчихээд өөрийгөө стрессдүүлж бухимдуулах ямар хэрэг байна тийм үү?

6. Сатааруулдаг зүйлсээс холд.

Амралтнаас ажил уруу шилжихийг амар болгохын тулд сатааруулдаг зүйлсээс ангижрахыг хичээ. Сав л хийвэл сатаараад байхгүй бол буцаж ажлын хэмнэлдээ төвөггүй хурдан орж чадна. Гар утсаа
унтраагаад, сошиал медиагаас түр гараад, компьютерт нээлттэй байгаа цонх аппликэйшнүүдээ хаа.

7. Ажлын эхний долоо хоног дууссаны дараа дуртай зүйлээ хий.

Та ажилдаа буцаад орчлоо гэдэг нь цагийг зугаатай өнгөрөөхөө болино гэсэн үг биш. Ганц хоёр найзтайгаа өдрийн хоолонд орж баривал ажлын эхний долоо хоног тийм ч аймар санагдахгүй байх. Кофе шопоос дуртай уух юмаа авч өөрийгөө дайл, гоё подкаст татаж аваад ажилдаа явах замаа сонирхолтой болгож бас болно шд.

8. Ажлаасаа цагтаа тар.

Амралтаас эргэж ажилдаа орсны эхний долоо хоног оройтож суух гээд байдаг биз? Амралт авсан бол ажилдаа орчоод илүү цагаар ажиллах ёстой гэсэн үг биш шүү дэ! Гавъяат ажилтан болох гээд яахав. Ажлаа тардаг цагт нь л тарахыг хичээ. Сэрүүлэг тавих хэрэгтэй бол тавиад, цагтаа л явж бай.

9. Завсарлагаа ав. Амьсгаа ав.

Амралтаас ажилдаа эргэн орох бол шилжилтийн үе. Ажлын хэмнэлдээ амархан орж юмнуудаа амжуулахгүй байвал бүү ихээр санаа зов. Хэд хоногийн дараа хэмнэлдээ орох нь тодорхой. Гол нь тайван байж, сайн төвлөрөхийг хичээ. Нэг мэдэхэд л ажлаа гялалзуулчихсан гүйж байх нь тодорхой.

Унших